Debatindlæg afEsben Kjær, radiovært og forfatter

Alle står i kø for at mene, at coronakrisen på det personlige plan vil gøre hver af os til bedre mennesker på tusind måder. Men der er ikke meget, der tyder på, at de har ret.

Radiovært: Det eneste, jeg tager med mig fra coronakrisen, er en for sæsonen usædvanlig solbrændthed

Lyt til artiklen

Jeg har aldrig set så godt ud i maj. Efter to måneder i sommerhuskarantæne sammen med resten af den kreative klasse er jeg usædvanlig solbrændt meget tidligt på sæsonen.

Det er indtil videre min eneste bemærkelsesværdige personlige forandring oven på coronakrisen. Og jeg er bange for, at der ikke kommer ret mange andre. Jeg kommer ikke til at tage på meditationsretreats, holde op med at flyve, blive vegetar, eller hvad alle mulige mennesker med en sag ellers har spået, at vi alle sammen vil kaste os over – nu da vi har indset, at nogen eller noget er stærkere, end vi selv er. Og jeg er ikke alene. Hvis du ikke er blevet direkte ramt af coronaen i form af sygdom, død eller arbejdsløshed, men blot har fortsat dit førsteklassesliv på nedsat kraft, kommer coronaen formentlig til at sætte sig få og små spor i, hvem du er som menneske.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her