Debatindlæg afAmalie Langballe

Forfatter

En af mine få beslutninger i livet lærte mig, at der er ting, man må gøre alene.

Mit livs vigtigste beslutning: »Jeg var ikke blevet forfatter, hvis jeg var blevet sammen med ham«

Lyt til artiklen

Jeg har kun truffet få beslutninger i mit liv. Det meste af tiden har jeg en distinkt fornemmelse af at reagere på mit liv frem for at diktere det, men en aften for snart mange år siden sad jeg i en halvandenværelses lejlighed i Odense, hvor der var svalegang, og vidste – nej, besluttede, at jeg ville gå fra min daværende kæreste. Vi var meget unge og havde været meget forelskede, og nu var vi noget andet.

I et af sine essays skriver den amerikanske forfatter Joan Didion, at det er svært at se slutninger, men nemt at se begyndelser. Jeg kan ikke tænke på min ekskæreste uden at tænke på begyndelsen, fordi den her 10 år senere står meget klarere i min erindring end slutningen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her