Debatindlæg afSilja Thøgersen

Journalist

Min levetid har været fuld af teknologiske og innovative nybrud. Alligevel er min bedste præventionsmulighed en 60 år gammel hormonfyldt pille.

Silja Thøgersen: Lav nu den p-pille til mænd

Lyt til artiklen

Den første uge jeg var på p-piller, var jeg rasende. Det var et fremmed raseri, der nærmest føltes afkoblet fra mit egentlige jeg. Men ikke desto mindre meget ægte og buldrende. Jeg var lige fyldt 21 og boede i kollektiv. Senere indrømmede en ven fra kollektivet, at han havde været lidt bange for mig i den uge. Men så drev vreden over. Lige så hurtigt som den var kommet.

Og siden har jeg ikke mærket noget. Bortset selvfølgelig fra de der uger, da jeg var 23, hvor jeg havde konstant kvalme, indtil jeg skiftede til et andet p-pillemærke. Men ellers ikke noget. Tror jeg. For som min veninde sagde den anden dag, gad vide, hvem vi er uden alle de her hormoner i kroppen?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her