Debatindlæg afConny Boisen

Jeg har senfølger, der minder mig om kræften hver dag, men når jeg ser på mine bryster nu, er det ikke kræften, jeg tænker på først, selv om ingen med de ar, der fulgte med for mit vedkommende, kan være i tvivl om, at jeg har været syg. Kunsten at se det perfekte i det uperfekte.

Tidligere kræftpatient: Jeg ser overskriften for mig: Hun blev kvalt i sin tunge, fordi hun var etbrystet

Lyt til artiklen

Den iranske tolder bjæffer ud i ankomsthallen. En kvinde kommer løbende. Hun retter mit tørklæde, som har det med at glide ned. Måske er parykhår bare mere glat? Tolderen peger på mig og sender mig et blik, som om det er mig, der har ødelagt hans sene lørdagsvagt i lufthavnen i Teheran.

Der står Ensirah på hendes skilt. Jeg står bag et forhæng med guldfrynser. Hun beder mig stille mig med spredte ben og armene ud til siden. Man føler sig allerede kriminel. Jeg tænker på, om den medicin, jeg har fået fra kræftafdelingen, egentlig er lovlig at tage med ind i landet. Jeg skulle måske ikke have stoppet medicinæsken ned i min grønne badehat med malede øjne og ’kvæk kvæk’ skrevet i sølv. Det er jo ikke alle, der synes, det er sjovt. Den kunne ellers gøre sig godt i et afsnit af tv-serien Border Security. »Jamen, jeg anede ikke, jeg ikke måtte indføre frøer«, ville jeg græde og helt glemme, at det var amfetamin, vi snakkede om.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her