0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kommunikationschef hos Huawei Danmark: Efter mit jobskifte er jeg blevet beskrevet som landsforræder – og det er åbenbart helt o.k. at kalde mig det

Efter 17 år som journalist er jeg blevet kommunikationschef for Huawei. Det er tilsyneladende ikke i orden.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Dpa/Ole Spata/picture-alliance/dpa/A
Arkivfoto: Dpa/Ole Spata/picture-alliance/dpa/A

Al mediernes omtale af mit jobskifte har resulteret i en masse hilsner på de sociale medier. Landsforræder, luderkarl og marodør er bare nogle af de ting, jeg bliver kaldt. Er det ikke lidt grotesk? Jeg arbejder for et lovligt selskab, skriver Tommy Zwicky, kommunikationschef hos Huawei Danmark, i dette indlæg.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Måske var det naivt af mig at forvente, at det var okay at skifte job og branche. Jeg har arbejdet som journalist i 17 år. I 10 af dem har jeg primært lavet indhold til børn.

Men jeg synes også, jeg har fortjent at se, om mine talenter kan bruges på nye måder og i nye sammenhænge. Derfor sagde jeg i starten af sommeren ja til at blive kommunikationschef for Huawei. Et af verdens største teknologiselskaber. Men det er tilsyneladende ikke i orden. Jeg er blevet beskrevet som landsforræder – og det er åbenbart helt o.k. at kalde mig det.

Det store fokus på mit jobskifte er kommet, fordi jeg fik ideen til at kombinere mine mange års erfaring med indhold til børn og mit nye job. For mig og mine kolleger hos Huawei giver denne idé mening.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce