Debatindlæg afKristoffer Gadeberg

Fhv. Næstformand I DF Ungdom

Lad boomerne, som Støjberg, Kjærsgaard og Bertel Haarder, mene, hvad de vil.

Fhv. næstformand i DFU: Kære kvinder, I har overbevist en konservativt anlagt mand om, at der er noget galt. Jeg er med jer

Lyt til artiklen

Fredag aften omkring kl. 20.45 tikker de første delinger ind i mit Facebook- og Instagram-feed. 322 kvinder har skrevet under på et brev om, at sexisme og overgreb finder sted i ungdomspolitik, lokale partiforeninger, på årsmøder og i politik generelt.

Den debat, som vi har haft om sexisme på det seneste, har jeg slået hen. Jeg har ikke delt Støjberg og Kjærsgaards holdninger, men jeg har slået debatten hen. Jeg er borgerlig. Jeg er en relativt konservativ mand af sind, og jeg får jævnligt at vide, at jeg er 80 år indeni. Jeg har været aktiv i (ungdoms)politik siden 2013. Langt det meste af tiden i Aarhus, hvor jeg har været lokalformand for Dansk Folkepartis Ungdom, ligesom jeg har været næstformand for ungdomspartiet på landsplan, så jeg kender en god del af de kvinder, der har skrevet under på brevet, som Politiken bragte i lørdags.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her