0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Fhv. næstformand i DFU: Kære kvinder, I har overbevist en konservativt anlagt mand om, at der er noget galt. Jeg er med jer

Lad boomerne, som Støjberg, Kjærsgaard og Bertel Haarder, mene, hvad de vil.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/POLITIKEN
Foto: Mette Dreyer/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Fredag aften omkring kl. 20.45 tikker de første delinger ind i mit Facebook- og Instagram-feed. 322 kvinder har skrevet under på et brev om, at sexisme og overgreb finder sted i ungdomspolitik, lokale partiforeninger, på årsmøder og i politik generelt.

Den debat, som vi har haft om sexisme på det seneste, har jeg slået hen. Jeg har ikke delt Støjberg og Kjærsgaards holdninger, men jeg har slået debatten hen. Jeg er borgerlig. Jeg er en relativt konservativ mand af sind, og jeg får jævnligt at vide, at jeg er 80 år indeni. Jeg har været aktiv i (ungdoms)politik siden 2013. Langt det meste af tiden i Aarhus, hvor jeg har været lokalformand for Dansk Folkepartis Ungdom, ligesom jeg har været næstformand for ungdomspartiet på landsplan, så jeg kender en god del af de kvinder, der har skrevet under på brevet, som Politiken bragte i lørdags.

Jeg læste hele listen af underskrivere. Jeg læste alle 79 udsagn. Og for hvert udsagn fik jeg det dårligere. Jeg blev bange og ked af det. For tænk, hvis nogle af mine gode og dygtige kvindelige venner, bekendte og kolleger havde været udsat for noget af det her.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce