Debatindlæg afHans Bonde

Professor og forfatter

Ved at stemple modstanderen som ekstremist forsøger man at lukke den demokratiske dialog ned. Det er præcis det samme, Møller Jensen gør, når hun forsøger at skubbe mig ud over kanten som antifeminist.

Professor og forfatter til bog om ligestilling: At stemple mig som antifeminist er et forsøge på at lukke munden på mig

Lyt til artiklen

I kølvandet på min bog ’Vi vil have vores fair andel’ har jeg spejdet forgæves efter blot ét validt modargument, der ville kunne gøre os alle klogere i debatten om køn og ligestilling.

Stor var derfor min glæde, da jeg så, at den tidligere direktør for Kvinfo Elisabeth Møller Jensen havde et modsvar i form af en kronik i lørdags-Politiken. Dog havde jeg fået et lille negativt forvarsel, da hun i en nylig debat på Politikens Kritikerskole brugte store dele af sin taletid på at hævde, at jeg i min bog påstod, at den moderne feminisme var udtryk for en ’konspiration’, altså en sammensværgelse, der med onde hensigter og i hemmelighed manipulerer bag kulisserne. Det har jeg selvfølgelig aldrig påstået; først og fremmest fordi det er nonsens.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her