Debatindlæg afJon Stephensen

teaterchef, Aveny-T

I sidste uge blev jeg interviewet i Politiken. Det vakte postyr, men vi er nødt til at blive bedre til at give plads og fokusere på ungdommen i dansk teater.

Jon Stephensen efter interview, der skabte blæst: »Jeg taler en sag og nedgør hverken det ene eller andet teater«

Lyt til artiklen

Det er altid ærgerligt at føle sig misforstået, men endnu værre er at blive misforstået. I mandags bragte Politiken et interview med mig og mit teatersyn. Det skabte en del blæst i miljøet – og førte hårde ord med sig i blandt andet denne avis. Jeg står inde for hvert et ord, jeg havde i Politiken, men da jeg tillægges andre motiver, end mit ærinde var og er, så er her et uddybende svar.

Hvem skal om 100 år stå ved siden af Holberg og Oehlenschlæger, når vi ikke skaber plads og rum til det nye i en tilstrækkelig stor målestok, og slet ikke på de etablerede store scener. Hvorfor drøner dansk film, tv-serier, billedkunst og musik frem internationalt og ikke dansk teater? Og prioriteres fremtidens teatergængere nok? Det er noget af det, jeg valgte at forsøge at tage en fordomsfri debat om, da Politiken spurgte mig.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her