Debatindlæg afThomas Ubbesen

journalist og forfatter

I Københavns natteliv sættes profit højere end de unges liv og helbred, og profitten vinder altid. Så enkelt er det – og man er velkommen til at kalde mig venstreorienteret og glædesløs, hvis det føles trygt.

Journalist og forfatter: Slaget om nattelivet er slut, før det begyndte, og druklobbyen har sejret ad helvede til

Lyt til artiklen

Selv bor jeg ikke længere i byen, næh, gudfaderbevares, jeg er lykkelig for at leve på landet, og jeg har ikke personlige aktier i hovedstaden og dens natteliv.

Alligevel ramtes jeg forleden et øjeblik af oprigtig glæde, ikke blot på vegne af københavnerne, men endnu mere på vegne af vores store børn og unge, som jo til manges uro år efter år figurerer som verdensmestre i ufortyndet druk, da jeg for nylig hørte, at nogen på rådhuset ville gøre noget ved problemet. Jeg har skam selv set dem tumle rundt i Gothersgade på brølende folkevandring mellem bakker med shots – 10 for 100 kroner og ølkrus størrelse XXL – hvem har ikke det?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her