Debatindlæg afEmma Askov

retorikstuderende

I svømmehallen prioriterer vi stadig kun de traditionelle familierelationer.

Retorikstuderende: Jeg er på ingen måde stolt over den måde, vi behandler LGBTI+-personer på

Lyt til artiklen

Jeg krammer ham med mine små arme, der næsten ikke kan nå rundt om ham. Hans tårer flyder i al stilhed ned ad kinden. Vi står med vores håndklæder og badetøj og venter på 20. minut blandt babyskrig og med utålmodighed på at komme ind i et af de 4 omklædningsrum. Vi er lige blevet skældt ud af en kvinde med sin baby på armen. Det er derfor, min 17-årige lillebror græder. »Det her er faktisk en familieomklædning« var hendes ord i en skarp tone, som synligt skar i min transkønnede lillebror.

Jeg ved godt, at det bliver kaldt en familieomklædning. Men inden vi kom, havde min mor tjekket, om svømmehallen havde omklædning for transkønnede. Og manden i receptionen kaldte omklædningen unisex, da vi spurgte om det.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her