Debatindlæg afJosefine Qvist Albertsen

Studerende

Valget om at sygemelde mig var en af de hårdeste og mest skamfulde beslutninger i mit liv. Mit selvbillede gik i stykker, og frygten for omverdenens reaktion fyldte enormt.

Studerende: Psykisk sygdom burde ikke være en hemmelighed

Lyt til artiklen

Da jeg startede på universitetet, havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg måtte stoppe igen to år efter på grund af sygdom. En hverdag fyldt med forelæsninger, venner og fester blev pludselig taget fra mig, og jeg blev langsomt opslugt af min stress og spiseforstyrrelse.

Jeg ser det som en tid, hvor jeg mistede min identitet både over for mig selv og dem omkring mig. Pludselig stod jeg på den anden side af normaliteten og kunne kigge på de andre spurte videre i livet. Det går op for en, hvor meget man knytter sin identitet op på, hvordan man handler i sit liv, og ikke, hvordan man har det.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her