Debatindlæg afRasmus Ryrberg Høyer

Byrådsmedlem i Odense (S), medlem af børne-unge-udvalget og ældre-handikap-udvalget samt gymnasielærer på Tornbjerg Gymnasium

Hvis vi skal hjælpe de unge ud af mistrivsel, skal debatten være langt mere konkret og løsningsorienteret.

Byrådsmedlem (S): Vi har brug for ny og mere fokuseret indsats over for de unges mistrivsel

Lyt til artiklen

Der er skrevet meget om børn og unges mentale mistrivsel de senere år, og vi ser efterhånden også en konsensus om nogle af årsagsforklaringerne: præstationspres, sociale medier, acceleration af samfundet, psykologisering, manglende fællesskaber osv. Når selv Liberal Alliance er begyndt at tale om fællesskab og et vi i stedet for et jeg, ved man, at debatten har flyttet sig.

Jeg og mange andre aktive i politik har skrevet om emnet, men primært med en analyse af årsagerne til den stigende mistrivsel, nok også fordi det er langt sværere at komme med konkrete løsningsforslag, som ikke kun handler om bedre adgang til psykologhjælp. Jeg vil derfor her prøve at give tre konkrete forslag, som jeg mener kan bidrage til at øge trivslen for børn og unge.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her