Debatindlæg afMathilde Schjelde

Barista

Jeg måtte droppe ud af universitetet, fordi det gik op for mig, at jeg i 15 år havde prøvet at forme, smede og omskabe mig selv, så jeg kunne presse mig selv igennem et system, der lovede at gøre mig til ‘noget.’

Ung person: Jeg vil ikke uddannes, hvis det skal koste mig min livskvalitet

Lyt til artiklen

Da jeg gik på gymnasiet, fik jeg 12-taller og legater. Ambitionerne var altid høje, både fra mig selv og fra dem omkring mig. Jeg skulle nok blive til noget. Men nu sidder jeg her og drukner i vasketøj, som jeg ikke kan tage, fordi jeg er for udmattet efter en vagt på mit minimumslønnede deltidsarbejde, og ser alle mine gymnasiekammerater læse på universitetet, rejse verden rundt, følge drømme og blive til noget. Det gør ondt.

Jeg måtte droppe ud af universitetet, fordi det gik op for mig, at jeg i 15 år havde prøvet at forme, smede og omskabe mig selv, så jeg kunne presse mig selv igennem et system, der lovede at gøre mig til ‘noget.’ I de 15 år var jeg flere gange ved at blive til ingenting.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her