Debatindlæg afFrederik Dahler

Formand for Rød-Grøn Ungdom

Palæstina er et farligt sted at være homoseksuel. Men ingen bliver mere frie af at blive revet ud af denne verden af bomber. Derfor kan homoseksuelle naturligvis sagtens støtte palæstinensernes sag.

Formand for Rød-Grøn Ungdom: Der er ingen modsætning mellem at være homoseksuel og kæmpe for et frit Palæstina

Lyt til artiklen

» Til Younus, jeg vil kysse dig i himlen«. Min hals snørede sig sammen, da jeg læste slutningen. I mit hoved dukkede Rasmus, min egen kæreste, op. Tænk, hvis det var ham, der var blevet revet ud af det her liv så pludseligt. Mine øjne fokuserede igen på ordene i den hvide taleboble, der skød op af forstaden Beit Hanoun i det nordøstligste Gaza, og læste indlægget forfra:

»Min største fortrydelse er ikke at kysse den her fyr. Han døde for to dage siden. Vi havde fortalt hinanden, hvor meget vi kunne lide hinanden, og sidste gang, vi så hinanden, var jeg for genert til at kysse ham. Han døde i bombningen. Jeg tror, en stor del af mig døde samtidig. Og snart vil jeg være død. Til Younus, jeg vil kysse dig i himlen«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her