0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kunstanmelder: De unge kunstnere har forstået det. Så hvorfor har landets museer og kunsthaller ikke?

Kunsten er blevet content, og museer og kunsthaller kunne med rette kigge mod Netflix og giv os de mærkelige mash-ups, vi ikke vidste, vi ville have, skriver kunstanmelder Mathias Kryger i denne kommentar.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Andreas Haubjerg
Foto: Andreas Haubjerg

Er de store museer blevet en fabrik af indholdsproduktion, der minder om algoritmens?

iBYEN
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
iBYEN
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kunsten er blevet til content. Det begreb, man bruger om indhold, der fylder platforme og fodrer vores hunger efter kultur. Vi kender det fra Netflix og de utallige andre streamingtjenester, og vi kender det fra Instagram, hvor billeder af udstillinger og værker deles konstant. Content, content, content i en uendelig strøm.

Jeg læste med interesse Martin Scorseses udfald i det amerikanske tidsskrift Harper’s – som Politiken bragte i en oversættelse for nylig – mod streamingtjenesterne og deres algoritmebaserede fabrikker for indholdsproduktion.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

IBYEN