0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Den sidste Bee Gees-bror maltrakterer bagkataloget

Barry Gibb fra Bee Gees smider gamle hits ned i en spand med countrypop. Det havde han virkelig ikke behøvet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Barry Brecheisen/Invision/AP
Arkivfoto: Barry Brecheisen/Invision/AP

Barry Gibb er den sidste nulevende Bee Gees-bror. Nu har han lavet en countrypopplade.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er næsten, som om den eneste tilbageværende Bee Gees-bror, Barry Gibb, godt selv ved, at den er gal. Hvorfor ellers åbne et album med en coverversion af balladen ’I’ve Gotta Get a Message to You’, hvor countrycremebollen Keith Urban beder lytteren om at holde fast. »Hold ooon, hoooold on!«, bræger han indfølt.

Sagt på en anden måde: Vi er ikke ét minut inde i Barry Gibbs ’Greenfields: The Gibb Brothers Song Book Vol. I’, før vi bliver bedt om ikke at løbe skrigende væk. Det er ellers fristende.

For dette besynderligt overproducerede miskmask af en slags coverplade er i bedste fald et fejlskud. I værste fald ligner det første kapitel i en langgaber af en serie plader, hvor Barry Gibb indædt forsøger at puste nyt liv i gamle sange ved at tvinge dem ned i halsen på folk, der måske bare gerne vil mindes gamle dage – og nu får det serveret som en gang glatpoleret og strømlinet countrypop.

For det er i bund og grund det, ’Greenfields’ går ud på. Bee Gees-klassikere og Bee Gees-deep cuts er blevet parret med en imponerende række kunstnere, der tæller navne fra øverste hylde som Alison Krauss, Miranda Lambert, Sheryl Crow og selveste Dolly Parton. Problemet er bare, at det havde Barry Gibb slet ikke behøvet.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter