Det er næsten, som om den eneste tilbageværende Bee Gees-bror, Barry Gibb, godt selv ved, at den er gal. Hvorfor ellers åbne et album med en coverversion af balladen ’I’ve Gotta Get a Message to You’, hvor countrycremebollen Keith Urban beder lytteren om at holde fast. »Hold ooon, hoooold on!«, bræger han indfølt.
Sagt på en anden måde: Vi er ikke ét minut inde i Barry Gibbs ’Greenfields: The Gibb Brothers Song Book Vol. I’, før vi bliver bedt om ikke at løbe skrigende væk. Det er ellers fristende.
For dette besynderligt overproducerede miskmask af en slags coverplade er i bedste fald et fejlskud. I værste fald ligner det første kapitel i en langgaber af en serie plader, hvor Barry Gibb indædt forsøger at puste nyt liv i gamle sange ved at tvinge dem ned i halsen på folk, der måske bare gerne vil mindes gamle dage – og nu får det serveret som en gang glatpoleret og strømlinet countrypop.
For det er i bund og grund det, ’Greenfields’ går ud på. Bee Gees-klassikere og Bee Gees-deep cuts er blevet parret med en imponerende række kunstnere, der tæller navne fra øverste hylde som Alison Krauss, Miranda Lambert, Sheryl Crow og selveste Dolly Parton. Problemet er bare, at det havde Barry Gibb slet ikke behøvet.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Bliv en del af fællesskabet på Politiken
Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Prøv nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her