Om knap 12 timer lyner Danmarks første astronaut rumdragten op og tager afsked med Den Internationale Rumstation. Det er så den sidste dag, at han kan svæve hen foran rumstationens store vindue 'Cupola' og knipse billeder af den blå planet. Som en afskedshilsen har han delt et billede på de sociale medier, som er hans første billede af nordlys.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Årets eksamen på en række gymnasier tegner et bekymrende billede af 'generation ai'
-
Militæranalytiker: »Putin er ved at tabe krigen. Det kan han ikke leve med«
-
Frustreret klimaforsker: Jeg lyder som en plade, der er gået i hak
-
De kunne have holdt os i et jerngreb, men de gav hele tiden slip
-
Ukrainsk oberstløjtnant: Rusland angriber nu med alt fra chauffører til kokke og kommunikationsfolk
-
Hedebølgen har sat franskmændene i »paniktilstand«
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
I hendes verden findes kun vrede. Her kan hun skrige. Brøle af sine lungers fulde kraft
Lyt til artiklenLæst op af Sigrid Debois Reuss
00:00
Vi har en ny lyd-app til dig
I Politiken Lyd kan du få alt det, du godt kan lide ved Politiken, og mere til - bare som lyd.

tema
Debatindlæg af Chastina Nees



























