Jeg ser ikke misbrug som et moralsk problem. Jeg ser det som et sorgproblem, skriver praktiserende læge Jonas Baandrup. Foto: Mads Nissen

Vi siger, at vi vil have ærlige ledere. Men når en politiker siger noget, der ikke er flatterende, står fordømmelsen alt for hurtigt klar.

Læge: Det, Alex Vanopslagh gjorde, er det sværeste, jeg selv har prøvet

Jeg ser ikke misbrug som et moralsk problem. Jeg ser det som et sorgproblem, skriver praktiserende læge Jonas Baandrup. Foto: Mads Nissen
Lyt til artiklen

Hver lørdag formiddag sætter jeg mig på en stol i en kreds af mennesker. Lokalerne er gamle og slidte, linoleumsgulvet har set bedre dage. Nogle i kredsen er nye. De sidder med bøjet hoved og hænder, der ikke helt ved, hvor de skal gøre af sig selv. Andre har været her i mange år og taler med den ro, som kun kommer, når man har sagt det værste højt tilstrækkeligt mange gange. Vi kender ikke nødvendigvis hinandens efternavne, men vi kender alle hinandens sandheder.

Jeg begynder altid på samme måde:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her