Da jeg tog Wegovy første gang i sommeren 2023, var jeg lykkelig. Jeg har været overvægtig, så længe jeg kan huske mig selv, og gennem et liv, hvor mad – bevares – altid har fyldt lidt for meget, har jeg forsøgt at vende vægten med fast træning, diverse slankekure, diætist, faste, personlige trænere, mindful spisning (ja, det er en ting), psykolog, hypnotisør, kropsterapeut, tankecoach (ja, det er også en ting) – og dette er blot det, jeg lige kan komme i tanke om. Men intet har hjulpet.
Det hører med til historien, at jeg er ekstremt glad for mad og madkultur, og at det er en af mine største glæder. Jeg elsker at lave mad, jeg har rejst til mange afkroge af verden for at opleve deres madkulturer, og jeg har prioriteret at spise på nogle af de mest ambitiøse og smagfulde restauranter, alt fra gadekøkkener til en-, to- og trestjernede Michelin-restauranter og til min mors hønsekødssuppe. Engang brast min køkkenhylde sågar sammen under vægten af alle de kogebøger, jeg havde samlet på den.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.