Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Elever fra en karakterfri klasse på Øregård Gymnasium i København, der er et af de gymnasier, der har gode erfaringer med karakterfrihed. (Arkivfoto)
Foto: Mads Nissen

Elever fra en karakterfri klasse på Øregård Gymnasium i København, der er et af de gymnasier, der har gode erfaringer med karakterfrihed. (Arkivfoto)

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.


Lyder mindre stress og fravær, øget deltagelse og bedre trivsel godt? Så indfør karakterfrihed

Karakterfrihed i gymnasiet styrker eleverne. Det er med til at skabe en kultur, som fokuserer på indhold – ikke på form – og hvor det er okay at fejle.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Et stigende antal gymnasier har gode erfaringer med karakterfrihed. Det er især tilfældet på Viborg og Odder Gymnasium, og på Øregård Gymnasium i København har man modtaget undervisningsmiljøprisen for karakterfriheden. Ideen er også blevet indarbejdet i den kommende gymnasiereform, og den nye undervisningsform har tilsyneladende en spændende fremtid.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

Podcasts

Forsiden