De hårde danske krav til nye statsborgere betyder, at ressourcestærke indvandrere vælger landet fra, skriver Falastin Ismail. Foto: Thomas Borberg

De hårde danske krav til nye statsborgere betyder, at ressourcestærke indvandrere vælger landet fra, skriver Falastin Ismail. Foto: Thomas Borberg

Debatindlæg

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Nyudklækket statsborger: Jeg kan ikke anbefale nogen at søge dansk statsborgerskab

Min vej til at blive dansker har været lang og urimeligt opslidende. Så til dem, der har andre muligheder, vil jeg sige: Find et andet sted end Danmark at flytte til.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

For tre uger siden var jeg inviteret til en fest på Christiansborg. En fest for de godt 6.000 mennesker, der havde fået dansk statsborgerskab i 2017. Det var absolut noget at fejre. Jeg har boet i Danmark i ni år, taler dansk, er dansk gift, har danske børn, betaler skat og føler mig som en del af det danske samfund.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang i 3 måneder for kun 299 kr

Ellers kan du stadig prøve én måned for 1 kr.

Se tilbud

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce