Debatindlæg afIsabella Arendt

Næstformand, Kristendemokraterne, stud.scient.pol.

Snart færdiguddannet: Jeg slap igennem uden stress eller angst. Jeg var en af de heldige få

Lyt til artiklen

I disse dage er tusinder af studerende optaget på videregående uddannelser. De glæder sig. Det kan jeg godt forstå. Så lad endelig ikke dette indlæg ødelægge glæden. Jeg vil blot give en uforbeholden advarsel som næsten færdig studerende.

I det uddannelsessystem, vi har i dag, er fokus ikke på, hvem du er som menneske. Studiet interesserede sig ikke for trivsel eller dannelse. Fokus var udelukkende på karakterer og opnåede ECTS-point. Ikke fordi de ville give mig en god uddannelse – men fordi der var penge i opnåede ECTS, og fordi jeg skulle hurtigst muligt igennem systemet, ud på arbejdsmarkedet og fjerne min bagdel fra stolen, så nye kunne komme til. Der var ikke feedback. Der var ikke andet end et tal på en hjemmeside, da jeg blev bachelor.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her