Debatindlæg afTarek Zaid Hussein

Jurastuderende og forfatter

Tre gange over sommeren har Tarek Hussein mødt racisme: »Jeg skal sige dig en ting. Jeg hader muslimer, og det har jeg lov til«

Lyt til artiklen

Christianshavn, mandag 23. juli, kl. 20.15

Abelyde. Det var endnu en varm og skøn sommeraften, som for mit vedkommende var gået med at læse op til en eksamen i arbejdsret. Jeg kom (ironisk nok) direkte fra mit arbejde hos Institut for Menneskerettigheder, hvor jeg til dagligt arbejder med ligebehandling. Jeg pakker mine ting og sætter kursen mod Christianshavn.

Jeg nærmer mig med hastige skridt kanalen og kan ud ad øjenkrogen se to par sidde ved en cafe med øl og vin på bordet. Da jeg nærmer mig, hører jeg pludselig den ene mand forsøge sig med en parodi på arabisk efterfulgt af en række abelyde. Jeg er igen i tvivl, om lydene er møntet på mig, så jeg kigger mig omkring og kan konstatere, at der ikke er andre omkring mig. Jeg får øjenkontakt med manden, som gentager abelydene efterfulgt af latter fra resten af selskabet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her