0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ansat i kiosk: Der er en stor chance for, at du ikke er så høflig over for sådan en som mig, som du selv tror

Du kan gøre servicemedarbejderes arbejdsplads til et bedre sted at være, hvis altså du som minimum følger disse tre råd.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Emmely Lisius Norlander Smith. Foto: Louise Olifent

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I januar viste en undersøgelse, at danskerne synes, vi taler grimmere til hinanden. Fagforeningen HK Danmark fortalte i forlængelse af debatten til TV 2, at næsten alle deres adspurgte medlemmer har oplevet at blive talt grimt til eller chikaneret af en kunde. Det er altså især servicemedarbejdere, der får hårde ord med på vejen.

Hvis du dengang tænkte, at undersøgelsen var irrelevant for dig, for du er da tilpas høflig, når du smutter en tur i kiosken, vil jeg anbefale dig at læse videre. For der er stor chance for, at du ikke er så høflig, som du tror. Og det er en del hurtigere end at læse Emma Gad.

Først vil jeg gerne at slå fast, hvorfor det overhovedet er vigtigt at huske at være høflig, hvis det altså ikke er indlysende: Som medierne skildrede det, da undersøgelsen blev offentliggjort, bliver vi servicemedarbejdere jævnligt grint ad, råbt ad, svinet til og endda truet af folk, der er uden for pædagogisk rækkevidde. Din ekstra indsats for at behandle os grundlæggende høfligt og venligt gør en kæmpe forskel. Du kan gøre vores arbejdsplads til et bedre sted at være. Hvis altså du som minimum følger disse tre råd.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts