0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Distortion-leder undskylder: Jeg forsøgte at være sjov, og det gik helt galt

Efter 20 år arbejder alle hos Distortion stadig benhårdt på at skabe et inkluderende fællesskab.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Joachim Adrian
Foto: Joachim Adrian

Arrangør af Københavnerfestivalen Distortion, Thomas Fleurquin, formulerede sig forkert i et facebookopslag, skriver han.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En gruppe skriver i et debatindlæg i Politiken 26. marts, at de ikke føler sig trygge ved Distortions gadefester efter et Facebook-opslag, som jeg postede 22. februar. Forfatterne bag debatindlægget har forstået mit facebookopslag sådan, at emner som inklusion, racisme og homofobi er ligegyldige for mig. Det er de ikke. Hverken for mig personligt eller Distortion som organisation. Tværtimod.

I det omtalte facebookopslag formulerede jeg mig forkert. Jeg forsøgte at være sjov, og det gik helt galt. Det har jeg undskyldt for. Og jeg ønsker at bringe den undskyldning igen med dette indlæg. Flere har siden spurgt til Distortions holdning til emnerne. Sidste uge opdaterede vi derfor Distortions hjemmeside med en tekst om festivalens værdier samt et adfærdskodeks, hvor vi tager eksplicit afstand fra alle former for intolerance.

Ingen skal nemlig være i tvivl: Efter 20 år arbejder alle hos Distortion stadig benhårdt på at skabe et inkluderende fællesskab. Vi prøver at skabe en festival, hvor folk mødes med ivrig nysgerrighed og 100 procent tolerance. Brillemusik, popmusik, afrikansk musik, skumfest, pensionistfest og queer-performances skal fungere side om side. Familien Danmark møder drags i virkeligheden, trance-ravere møder afrikanske musikere, jyder møder københavnere osv. Intet er finere end andet, ingen er finere end andre, og alle bliver behandlet ens.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts