Debatindlæg afTomas Lagermand Lundme

For 10 år siden blev jeg overfaldet to gange på en nat. Det første overfald var fysisk. Det andet var både fysisk og psykisk. Bagefter kom mørket. Det blev mit sted at bo i mange år. Først for nylig har jeg evnet at trodse det. At tage magten over det.

Tomas blev overfaldet to gange på én nat: Lige meget, hvor stor en kærlighed jeg prøver at skubbe ud i verden, bliver den altid ødelagt af hadet

Lyt til artiklen

Tre mænd overfaldt mig på Vesterbrogade i København ved 2-tiden en nat mellem lørdag og søndag. Det var frostvejr. Asfalten var glat. Jeg faldt bagover. Fire tænder blev slået løs. Min læbe blev flækket. Der var en af de tre, der sparkede mig i ansigtet. Jeg prøvede at beskytte mig selv med mine hænder. De rev dem væk. De troede, jeg havde penge på mig. De troede, jeg havde været på apoteket og havde medicin på mig. Noget, de kunne tage fra mig og sælge videre måske? Jeg ved det ikke. Jeg ved kun, at deres slag ramte mig. Og jeg faldt. Lægen sagde senere, jeg skulle være glad for, at jeg både havde hættebluse og hue på. Ellers havde jeg smadret mit baghoved. Jeg fryser altid. Det gjorde jeg også dengang. Det gør jeg fortsat.

Fysisk vold må ikke mødes af stilhed

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her