0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forhenværende DSB-ansat: Jeg forstår togpassagerers fortvivlelse – måske er forklaringen på den dårlige service, at DSB-ansatte aldrig selv har bøvlet med billetkøb

Når DSB’s billet- og reservationssystemer er så bøvlede, er det måske, fordi de er styret af personer, der ikke betaler for deres togrejser.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Arkivtegning: Claus Nørregaard/POLITIKEN

Udviklingen af DSB’s billet- og reservationssystemer mm. er planlagt og styret af personer, der aldrig selv har betalt for de togrejser, de har foretaget, skriver forhenværende DSB-ansat Jørgen Skielboe i dette indlæg

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Knud Romers debatindlæg i Politiken 17. januar om DSB’s mangler giver et tragikomisk billede af en hårdt prøvet og grædefærdig togpassager, som totalt har mistet tilliden til selskabet. Jeg deler Romers fortvivlelse, men har til gengæld en forklaring på miserens årsag. ​

Udviklingen af DSB’s billet- og reservationssystemer mm. er planlagt og styret af personer, der aldrig selv har betalt for de togrejser, de har foretaget. Heller ikke deres ledere, chefer og direktører har behøvet at bekymre sig om de udfordringer, som er enhver anden togpassagers lod, ligesom beslutningstagerne, som i sidste ende er folketingspolitikerne, ikke behøver at frygte spærrede rejsekort eller billetafgifter.

Som forhenværende mangeårig DSB-ansat har jeg nydt 1.-klasses-frikortet i både ind- og udland. Også da jeg i en periode arbejdede med udvikling af udstyr til at tjekke passagerernes rejsekort med. En dag nævnte jeg den mulighed, at projektets 12 tilknyttede planlæggere midlertidigt skulle deponere vores frikort, så vi fik bedre indblik i det, som vores kunder oplevede, når de reserverede og købte togbilletter. Forslaget blev mødt med overbærende blikke.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts