Debatindlæg afCaroline B. Bertelsen

Dårlige normeringer og faldende kvalitet på uddannelsen har gjort det svært for pædagogerne at være stolte. Det burde de ellers være.

Caroline B. Bertelsen: »Lad os sende en kæmpe hyldest til alle pædagoger og give dem den anerkendelse og respekt, de har fortjent«

Lyt til artiklen

»Du skal bruge dit kloge hoved til noget mere«. Sådan sagde børnehavelederen til mig, da jeg i mit sabbatår arbejdede i en børnehave, og snakken faldt på mit kommende uddannelsesvalg. Det var nu ikke, fordi jeg havde tænkt mig at søge ind på pædagoguddannelsen, men det vidste min leder ikke, da hun den eftermiddag rådede mig til ikke at »spilde mit talent« på at blive pædagog.

Jeg undrede mig dengang, og når jeg tænker på det i dag, bekymrer det mig. Hvis ikke engang en børnehaveleder synes, det er nogen rigtig god idé at blive pædagog, hvis man har andre muligheder, må det stå grelt til.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her