0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Caroline B. Bertelsen: »Lad os sende en kæmpe hyldest til alle pædagoger og give dem den anerkendelse og respekt, de har fortjent«

Dårlige normeringer og faldende kvalitet på uddannelsen har gjort det svært for pædagogerne at være stolte. Det burde de ellers være.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/POLITIKEN
Arkivtegning: Mette Dreyer/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Du skal bruge dit kloge hoved til noget mere«. Sådan sagde børnehavelederen til mig, da jeg i mit sabbatår arbejdede i en børnehave, og snakken faldt på mit kommende uddannelsesvalg. Det var nu ikke, fordi jeg havde tænkt mig at søge ind på pædagoguddannelsen, men det vidste min leder ikke, da hun den eftermiddag rådede mig til ikke at »spilde mit talent« på at blive pædagog.

Jeg undrede mig dengang, og når jeg tænker på det i dag, bekymrer det mig. Hvis ikke engang en børnehaveleder synes, det er nogen rigtig god idé at blive pædagog, hvis man har andre muligheder, må det stå grelt til.

Og det er jo ellers ikke, fordi pædagogfaget ikke er vigtigt. Præcis hvor vigtigt det er, har fyldt meget i mine tanker de sidste måneder. Jeg står nemlig selv foran at skulle sende min 11 måneder gamle datter i vuggestue, og ud over det åbenlyse kontroltab det er at skulle sende hende i armene på fremmede pædagoger, efter at jeg har været i symbiose med hende i et lille års tid, er jeg også oprigtigt bekymret og lidt angst.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce