Debatindlæg afMie Terkelsen

Sygeplejerske

Jeg har arbejdet som sygeplejerske i ebola- og konfliktplagede områder. Men Moria er det værste, jeg har oplevet.

Sygeplejerske om Moria-lejren: »Jeg har nogle gange svært ved at sove om natten på grund af alt det, jeg har set«

Lyt til artiklen

Jeg betragter mig selv som en garvet sygeplejerske. Jeg har været uddannet i 10 år. Arbejdet mange af dem på en af Danmarks største skadestuer, set børn dø i hobetal af ebola i Sierra Leone, set bygninger blive bombet til grus i Gaza, og alligevel taler jeg altid om Lesbos. Det sted er det værste, jeg har oplevet. Og igen og igen formår det at blive værre.

Jeg har siden begyndelsen af 2018 brugt sammenlagt mere end et år som sygeplejerske for Læger uden Grænser i Europas største flygtningelejr, Moria. Og jeg har i det år set, hørt og oplevet ting, jeg aldrig troede, jeg skulle opleve i Europa.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her