Debatindlæg afAri Rosenzweig

Cykelstelsbygger, cykelsmed og tidligere professionel danser

Jeg er dansk statsborger, mine tre børn er født i Danmark, min kone har tidligere haft permanent opholdstilladelse. Alligevel har vi foreløbig ventet 14 måneder på at få lov at leve vores liv i Danmark.

Cykelsmed og tidligere professionel danser: Efter 10 år i udlandet vendte vi hjem. Men det er, som om myndighederne forsøger at få os til at rejse igen

Lyt til artiklen

Egentlig havde vi et godt liv i Danmark. Vi havde tre små børn, en fin lejlighed på Frederiksberg, gang i karrieren og et stærkt netværk. Men alligevel var der stadig en smule eventyrlyst i os, og vi besluttede os for at tage afsted og prøve kræfter uden for landets og vores egne trygge grænser.

De næste år fløj af sted, og vi etablerede begge egne virksomheder. Vi var dygtige iværksættere, flittige og hårdtarbejdende. Det gik godt. Men efter ti år besluttede vi alligevel at vende tilbage til Danmark.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her