Debatindlæg afLawand Hiwa Namo

Skribent og taleskriver

Lærerne får hverken den taknemmelighed eller anerkendelse, de fortjener. Hver gang en livskrise har truet med at bringe mig i knæ, har en underviser trukket mig op.

Skribent og taleskriver: Jeg ville ligge i fosterstilling under dynen, hvis det ikke var for vores lærerstand

Lyt til artiklen

En gang imellem sker det, at venners forældre, nye og gamle bekendtskaber stopper op og fortæller mig: »Hvor er det imponerende, at du er nået hertil – også når man tænker på din fortid …«.

Det er smigrende. Men jeg bliver også flov. For mit privilegerede liv i dag er resultatet af flere enestående lærere. Det kan ikke tælles på én hånd, hvor mange lærere der af egen drift har løftet mig i deres fritid. Jeg tror hverken, jeg er den første eller sidste til at modtage den omsorg. Men jeg kan – helt uden at blinke – sige, at deres indsats redder liv.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her