Debatindlæg afSakena Ali Beyer

Ledelseskonsulent

I ti lange år levede jeg et dobbeltliv. I skolen var jeg oprørsk teenager, derhjemme var jeg dydig muslim. Da min far døde, begyndte kampen for at erobre mig egen krop.

Jeg levede et dobbeltliv: Jeg har brugt det meste af mit liv på at tage min krop tilbage

Lyt til artiklen

Mit ungdomsliv blev hårdt, fordi det bestod af to modsatrettede liv. Derhjemme var jeg uren, når jeg havde menstruation, jeg måtte ikke dyrke sex før ægteskabet, og mit fremtidige ægteskab var jo nok et arrangeret et – vi talte aldrig rigtig om det, det var tabu, min fremtid. Ud over at jeg naturligvis en dag ville få børn og klare mig godt.

Uden for hjemmet måtte jeg ikke færdes efter kl. 20.00, og jeg måtte kun gøre ting, der gjorde mig klogere. Så jeg boede nærmest på det lokale folkebibliotek, mit refugium, hvor jeg begravede mig i Alt for damerne, Euroman, beat- og folkmusik samt de tunge litterære klassikere om stor kærlighed og erotik. Anaïs Nin og historien om Henry og June satte dybe spor i min jomfruelige hjerne. Jeg drømte om den slags stor kreativ kærlighed, en mand at elske så inderligt og intenst.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her