0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Jeg levede et dobbeltliv: Jeg har brugt det meste af mit liv på at tage min krop tilbage

I ti lange år levede jeg et dobbeltliv. I skolen var jeg oprørsk teenager, derhjemme var jeg dydig muslim. Da min far døde, begyndte kampen for at erobre mig egen krop.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Arkivtegning: Claus Nørregaard/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Mit ungdomsliv blev hårdt, fordi det bestod af to modsatrettede liv. Derhjemme var jeg uren, når jeg havde menstruation, jeg måtte ikke dyrke sex før ægteskabet, og mit fremtidige ægteskab var jo nok et arrangeret et – vi talte aldrig rigtig om det, det var tabu, min fremtid. Ud over at jeg naturligvis en dag ville få børn og klare mig godt.

Uden for hjemmet måtte jeg ikke færdes efter kl. 20.00, og jeg måtte kun gøre ting, der gjorde mig klogere. Så jeg boede nærmest på det lokale folkebibliotek, mit refugium, hvor jeg begravede mig i Alt for damerne, Euroman, beat- og folkmusik samt de tunge litterære klassikere om stor kærlighed og erotik. Anaïs Nin og historien om Henry og June satte dybe spor i min jomfruelige hjerne. Jeg drømte om den slags stor kreativ kærlighed, en mand at elske så inderligt og intenst.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere