0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lokalpolitiker: Amager Fælled-sagen er spundet ind i løgne

Sagen drejer sig om retsstatens forrang for politiske finter, den ædruelige debat og vores langvarige kontakt med den vilde natur.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kald dette et grønt manifest. Jeg elsker fælleden! I denne vibrerende lumre luft sværmer jeg i myggeflokken. Indtil jeg vækkes af hybenrosen, der kradser! Bag snogen med diamanter i sine sorte skæl. Og den fede svamp, der oser på en boblende død gren. Det er den vulgære skønhed!

Fælleden er så fyldt med stier, der kroger så kringlet. Som de gør i mig. Den er så langt fra kapitalens golde ørken af endeløse fibercementbygninger med tonede ruder, hvor du kan genspejle din angst. Fælleden er naturens varme, lumre antitese til den kulde, vi føler i store dele af København, når vi kører gennem glasgabet Blox eller ankommer med toget til Østerport 2, der ligner Darth Vaders sommerhus. End ikke vores velfriserede byparker kan, hvad fælleden kan – for vi former ikke den, men den former os.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage