Debatindlæg afNatasja Dybmose

Pressechef og leddegigtpatient

Lige efter psykisk sygdom er gigt den hyppigste årsag til førtidspension. Men ingen gider at tale om eller interessere sig for det.

Pressechef i Gigtforeningen: Jeg er ked af Wozniackis sygdom. Men jeg er jublende glad på gigtpatienternes vegne

Lyt til artiklen

Det her må man ikke sige. Slet ikke som pressechef i Gigtforeningen. Jeg blev ked af det på Wozniackis vegne, da hun blev syg. Men jeg blev også en lille smule glad. Jeg er selv syg med leddegigt og ved, hvor slemt det kan være – og jeg vidste, at det kunne koste hende den flotteste tenniskarriere, som hun har lagt sit liv i.

Så jeg var oprigtigt ked af det på hendes vegne – og på sportens vegne – da hun annoncerede sygdommen i 2018. Men jeg var også en lille smule glad. Fordi jeg vidste, at nu ville pressen og alle mulige andre endelig tale om den her forfærdelige sygdom, som ingen ellers rigtig gider tale om eller interessere sig for.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her