Debatindlæg afMagnus Kampmann

Journaliststuderende

Mennesker, der bare gerne vil leve et liv, er parkeret på deres stuer i psykiatrien, fordi der ikke er nok ressourcer til at hjælpe os videre.

Indlagt på psykiatrisk afdeling: Det minder om en sfo for voksne

Lyt til artiklen

Under lysstofrør af tandlægekaliber, på et 8 kvadratmeter stort værelse med linoleumsgulv og hospitalsseng, sidder jeg med udsigt til Gentofte Hospitals parkeringsplads og venter. Venter på at komme hjem, venter på at få afklaring og hjælp, venter på at komme tilbage på universitetet, ud til mine venner, tilbage til livet.

Jeg kom herind, fordi jeg var ked af det, fordi jeg havde angst, og fordi jeg var ensom. Nu sidder jeg alene på et hospitalsværelse, som får Danhostel til at ligne d’Angleterre. Jeg tænker på, hvad rationalet er i, at jeg skal sidde her afskåret fra omverdenen i de mest trøstesløse omgivelser, Gentofte, af alle steder, kan byde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her