Debatindlæg afVega Jensen Hayles og Mette Jensen Hayles

Efterskoleelev og forfatter

Lovgivningen på skilsmisseområdet kan let føre til, at forældrene bruger børnene som spydspids i deres egne kampe og konflikter, lyder det fra forfatter Mette Jensen Hayles og hendes nu 16 år gamle datter, Vega. De har selv været turen igennem.

Forfatter: Det kostede min datter dyrt, at vi blandede hende ind i de voksnes skilsmissekamp

Lyt til artiklen

Det hele begyndte en søndag formiddag – skiftedag i skilsmissefamilien. Min datter, Vega, som dengang var 11 år, og jeg skulle lige nå en lille gåtur i den lokale park inden afrejse. Vi sludrede om løst og fast, indtil jeg pludselig så tårerne, der stilfærdigt løb ned ad Vegas kolde kinder. Hun havde ikke lyst til at rejse tilbage til sit andet hjem fire-fem timer væk, hvor hun boede med sin mor, hun ville hellere blive i København. De tårer igangsatte en samtale, som fortsatte over det næste halve år.

Selv husker Vega, tiden, da hun begyndte at sætte ord på sine tanker og drømme for fremtiden sådan her:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her