Debatindlæg afFrederik Harbøll Ihle

Tømrer

Måske det var værd at kigge nærmere på kvaliteten af en uddannelse, hvor så mange falder fra undervejs? Kunne det skyldes grove kommentarer, uengagerede lærere og udstillende dimissionstraditioner?

Nyuddannet tømrer: Min faglærer kom en time for sent til min teoretiske eksamen. Det afspejler meget godt kvaliteten af min uddannelse

Lyt til artiklen

Som nyuddannet tømrersvend fik jeg stukket mit eksamensbevis i hånden efterfulgt af rektors ord: ’Antaget’.

Det betyder, at man er bestået med en karakter mellem 02 til 7 på 7-trinskalaen. Det er en tradition, som mange dimittender før mig har oplevet. Traditionen er, at man i en sal fyldt af håndværksmestre, potentielle chefer/kollegaer og familiemedlemmer bliver udstillet med ’antaget, antaget med ros, antaget med bronze eller antaget med sølv’, alt efter hvor langt oppe på karakterskalaen, man ligger.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her