Københavns Kommune har nu besluttet sig for, at Bispebjerg Hospital skal have følgende nye vejnavne: Nielsine Nielsens vej, Esther Ammundsens vej, Ebba Lunds vej og Elise Sørensens vej.
Hospitalet er bange for, at navnene gør det vanskeligt at finde rundt. Københavns Kommunes teknik- og miljøborgmester, Morten Kabell (EL), og Vejnavnenævnet mener, at man godt kan skelne de fire navne fra hinanden. Jeg forsker i, hvordan man finder rundt på hospitaler, og vil derfor gerne give mit input. Derfor vil jeg pege på de problemer, som kan opstå ved at bruge disse navne. Under mine observationer af danske hospitaler har jeg igen og igen kunnet konstateret, at hospitaler er særdeles komplekse og stressende steder. For at beskytte patienterne og de besøgende bør systemet, som leder dem rundt, derfor være en hjælp og ikke en byrde.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.