Debatindlæg afCarl Luis Hvilsom

Fuldmægtig

En forståelse af Elon Musk og hans handlinger er kun muligt, hvis vi først erkender, hvad der skete.

Jeg ser videoen igen, og der er ikke nogen tvivl. Politiken tager fejl

Lyt til artiklen

Forleden dag så jeg en mand heile. Jeg så det først som billeder, og så tænkte jeg, at de nok bare var taget på en måde, så det ser uheldigt ud. Men så så jeg videoen, hvor det er tydeligt, at Elon Musk heiler. Nu læser jeg så avisen, hvor en redaktør skriver, at han ikke heilede. Det sætter mig selvfølgelig i et dilemma, for kan jeg nu stole på mine egne sanser, eller skal jeg stole på avisen? Og hvis jeg ikke kan stole på avisen nu, hvor jeg kan se, hvad der sker, hvordan kan jeg så stole på den, når der sker noget, jeg ikke selv har mulighed for at se? Jeg ser videoen igen, og der er ikke nogen tvivl. Han heiler, og Politiken tager fejl.

Jeg skriver, fordi debatredaktør Emil Høj i lørdagens udgave havde en klumme, hvor han fortæller, at Musk ikke heilede, og at det er en »doven analyse« at påstå det. Det skurrer lidt i mine ører, fordi det som sådan ikke er nogen analyse, jeg er ude i. I stedet kigger jeg bare og prøver at beskrive, hvad jeg ser. Men nu skal jeg altså ikke længere tro, hvad jeg selv ser, og det kan man åbenbart analysere sig frem til.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her