Debatindlæg afSara Filippa Gårdeler

Elev, Virum Gymnasium

Vi unge dater meget, men det er de færreste, der rent faktisk ender med at få en kæreste. Det er trist, for vi længes efter kærligheden.

Da min mor fortalte mig om sin ungdomskærlighed, slog det mig, hvad min generation har tabt

Lyt til artiklen

»Ungdomskærligheden er død, og vi har dræbt den«. Det tænkte jeg en aften, hvor jeg sad i sofaen med min mor og snakkede om hendes gymnasietid. Hun sagde noget, der overraskede mig meget. I hendes gymnasietid havde de fleste i hendes klasse en kæreste, og hun havde selv en kæreste fra 1. g, som hun var sammen med i seks år. Når jeg ser rundt i min klasse, og på mine veninder, så er det ganske få, der faktisk har en kæreste.

I dag dater unge meget, men til gengæld er det de færreste, der rent faktisk ender med at få en kæreste eller kalder sig kærester. Forhold er blevet løsere og mere komplekse. På trods af det længes vi efter kærligheden, men kærligheden virker tom.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her