Debatindlæg afKristina Stoltz

Forfatter og digter

Jeg forsøger for tiden at forstå, hvad Gud er, og hvordan det føles at tro i en tid, hvor verden ifølge flere eksperter allerede er gået under.

Jeg mangler et sted at gå hen med min længsel

Lyt til artiklen

»Vi er ude af træning med at forbinde vores liv med Guds nærvær. Det er også derfor, vi viger tilbage for at takke Ham, når der bliver sået i vores liv«. Omtrent sådan afsluttede sognepræst Kathrine Lilleør sin prædiken i Sankt Pauls Kirke i København sidste søndag efter at have talt med udgangspunkt i kirkeårets tekst, Markusevangeliet 4, 26-32.

Det er ikke første gang, jeg hører Kathrine Lilleørs udlægning af bibeltekster. I løbet af det sidste års tid er jeg søndag efter søndag gået fra kirke til kirke for at lytte til nye præsters eksegeser, oplevet ny liturgisk ’dans’ i rummet, en ny menigheds sang eller brummen, en ny organists mere eller mindre virtuose spil. Og næsten hver gang er jeg trådt ud af kirken igen med en fornemmelse af at være blevet tanket op i ånden, men ikke mindre forvirret i min tro.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her