Debatindlæg afMads Fisker

Selvfølgelig skal pædagoger have børn på skødet

Lyt til artiklen

Jeg hedder Mads, jeg er 23 år gammel og har, siden jeg gik ud af gymnasiet tilbage i 2008, arbejdet som lærervikar og pædagogmedhjælper. Slet og ret af den årsag, at jeg finder arbejdet med børn både fantastisk inspirerende, men så sandelig også yderst vigtigt. Vi skal værne om børnene.

Børnene skal have det fremragende, for de fortjener at have det sjovt, inden de bliver voksne. De skal konstant have nærvær og omsorg fra alle os, der vælger dette fag af ønsket om selv samme ting. Det får de, og sådan skal det bare være. Jeg elsker at komme børn ved, og de elsker at komme mig ved – og blot ved denne talemåde kunne nogens beskidte tanker henledes mod, hvilke ulækre ting jeg ellers kunne finde på at gøre, hvis jeg var alene med Emil(ie). Det må jeg så i mellemtiden leve med. Jeg ser det som et privilegium at kunne sidde med et helt slæng af unger på skødet i en sofa (jo flere jo bedre), tegne og fortælle og bruge en god bog som et værktøj til at stimulere børnene sprogligt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her