Få avisen leveret hele julen: 15 aviser for kun 199 kr.

Efter trekvart år i dialyse blev jeg ringet op om natten af en norsk sygeplejerske, som fortalte, at de havde en nyre, som passede perfekt til mig. Jeg blev fuldstændig euforisk, skriver Anne Marie Møller om oplevelsen. 
Tegning: Anne-Marie Steen Petersen(arkiv).

Efter trekvart år i dialyse blev jeg ringet op om natten af en norsk sygeplejerske, som fortalte, at de havde en nyre, som passede perfekt til mig. Jeg blev fuldstændig euforisk, skriver Anne Marie Møller om oplevelsen. Tegning: Anne-Marie Steen Petersen(arkiv).

Debatindlæg

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Anne Marie fik en ny nyre: Hvorfor vil Etisk Råd ikke redde flere som mig?

Etisk Råd lever i et verdensfjernt filosofisk univers – med stor afstand til den almindelige borger. Det ville være dejligt, hvis Etisk Råd tog ved lære og erkendte, at alle de andre nordiske lande – og de fleste lande i Europa – i mange år har lovgivet om formodet samtykke, mener Anne Marie Møller.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Hvorfor lovgiver vi ikke som i de andre nordiske og de fleste vesteuropæiske lande om formodet samtykke, så staten som udgangspunkt formoder, at alle organer, som kan redde liv, skal anvendes? Formodet samtykke redder flere liv!

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden