Debatindlæg afDennis Nørmark

Antropolog og forfatter

»Diagnosticering. Barriereanalyse. Awareness-skabelse. Værdiforankring«: Taler du også sort for at skjule, hvad du laver?

Lyt til artiklen

For nogle år siden befandt jeg mig i den mærkværdige situation, at jeg ikke måtte arbejde. I hvert fald ikke inden for det, jeg var god til. Grundet en kunde- og konkurrenceklausul fra min tid i konsulentbranchen måtte jeg gerne søge fuldtidsstillinger inden for mit fagområde, som var kulturforståelse og ledelsesrådgivning, så længe jeg ikke bedrev egentlig konsulentvirksomhed.

Løsningen på dette blev, at jeg sendte en del ansøgninger til fuldtidsstillinger i store virksomheder. Indholdet af dem kan bedst beskrives som luftigt. For det, jeg kunne skabe værdi med, var at bruge et par timer og maksimum et par dage på at lære virksomheder om kulturforskelles betydning for deres samarbejde. Udfordringen bestod nu i at strække denne nålestiksoperation ud til en fuldtidsstilling. At få noget, der kan gøres på et par dage, til i virkeligheden at tage flere år.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her