0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lektor i pædagogik: Trivsel er ikke noget, man måler. Det er noget, man skaber

Når man kigger på spørgsmålene i trivselsmålingen, er det klart, at den er unuanceret.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

0.klasse. På Guldberg Skole i København blev de nye 0.-klasser mødt af en flagallé fra den ældre venskabs klasse. Arkivfoto Foto: Jens Dresling

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Simon Calmar Andersen og Miriam Gensowski skriver i Politiken 17. august, at folkeskolens trivselsmåling er vigtig, men for unuanceret.

De vil derfor udvide den med en række spørgsmål, bl.a. med den begrundelse, at det for et flertal af eleverne tager under 23 minutter at besvare spørgeskemaet, og så er der jo plads til flere spørgsmål inden for rammen af en 45-minutters lektion.

r man kigger på spørgsmålene i trivselsmålingen, er det klart, at den er unuanceret.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce