Debatindlæg afAmia Miang

Jeg er ensom på alle niveauer i mit liv og ønsker brændende, at nogen vil gribe ud efter mig. Hvorfor har folk i par, i større familiekonstellationer eller grupper svært ved at favne et menneske som mig, der er alene?

Amia Miang: Ensomheden er en kraft, der er med til at farve hele min tilværelse

Lyt til artiklen

Jeg vil begynde med at dele noget meget personligt med jer. Noget, som mange nok vil betegne som lidt af en hemmelighed. Eller i hvert fald et tabu. De fleste, jeg møder, ser mig som en, der har fat i den lange ende. Jeg er positiv, sød, sjov, charmerende og for det meste nogenlunde smart at se på. Som en del af den såkaldt kreative klasse er jeg venner med en masse spændende, sprudlende mennesker, men sandheden er, at jeg er ensom. Helt utroligt ensom faktisk.

Det er for mange svært at forstå. I en periode, hvor livet bed seriøst hårdt, prøvede jeg at forklare det til en veninde. Jeg havde på det tidspunkt en baby på seks måneder og var alene det meste af dagen. Når han faldt i søvn kl. 19, sad jeg alene i min stue, mens jeg kunne høre folk leve deres liv i forårsolen. Der blev stille i den anden ende af røret, da jeg indviede min veninde i mine tanker. Hun sukkede dybt som svar.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her