Debatindlæg afNick Laird

Nordirsk digter og forfatter

David Camerons ubesindige beslutning om at udskrive en folkeafstemning om Brexit og siden Boris Johnsons foragt over for de dele af UK, der ikke lige er England, vil bevirke nye blodsudgydelser i Nordirland.

Nordirsk forfatter: »Det vil komme til blodsudgydelser, og Boris Johnson vil få blod på sine hænder«

Lyt til artiklen

Når jeg drømmer, er det som regel om at blive forfulgt af bevæbnede mænd. I et hus, i en skov, på gaden. Nogle gange ender drømmene med, at jeg bliver skudt, andre gange ender de med, at jeg stikker en eller anden ned. Jeg går ikke længere end til at stikke dem ned, selv om vi i mit barndomshjem faktisk havde et ulovligt skydevåben: et dobbeltløbet haglgevær, som min far havde liggende under sengen, og som vi af og til brugte til at skyde kaniner. ​

Jeg har haft den slags drømme hele mit voksne liv. Måske er den slags drømme almindelige for folk som mig, måske ikke. Med ’folk som mig’ mener jeg folk, der er vokset op i Ulster i Nordirland, og som fra første færd har skullet være på vagt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her