Debatindlæg afSamuel Birk Axelsen,

murer

Jeg har aldrig selv fortrudt, at jeg tog murerskeen i hånden. Jeg håber, flere vil gøre det samme i fremtiden.

Ung murer taler sit fag op: Hvis du vælger at tage en uddannelse inden for byggeriet, vil der være rift om dig

Lyt til artiklen

For seks år siden valgte jeg en anden vej end de fleste af mine klassekammerater, da vi var færdige med folkeskolen. De gik på gymnasiet, mens jeg valgte at blive murer. Det kunne godt være svært for nogle af mine venner at forstå, hvad jeg ville med en erhvervsuddannelse. Men jeg var ikke i tvivl. Siden jeg var barn, har jeg drømt om at blive murer ligesom min morfar og farfar. For jeg har altid fået at vide, hvor dygtige de var til deres arbejde.

Lige nu står eleverne i landets 9.- og 10.-klasser over for lignende valg. De skal beslutte, hvad de vil efter sommerferien. Om de vil starte på gymnasiet, handelsskolen, tage en erhvervsuddannelse eller noget helt fjerde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her