Debatindlæg afEva Aagaard

Journalist og forfatter

Politiet har brug for en gennemgribende kulturændring på voldtægtsområdet.

Journalist og forfatter: Mistro over for voldtægtsofre er et systemisk problem, som vi må bekæmpe

Lyt til artiklen

I weekenden gav Politiken spalteplads til to debatindlæg, som forsvarer politiets håndtering af voldtægtsanmeldelser. For det første svarede ledende efterforsker Poul Kjeldsen på mit debatindlæg, hvor jeg fortalte om at blive talt fra at anmelde en – faktisk ret grov – voldtægt, med beskeden om at politiet ikke ville gøre noget ved sagen, og med en ret kraftig antydning om, at betjenten ikke troede på mig.

For det andet gik søndagens kronikplads til kriminalassistent Arne Woythal, som opfordrede voldtægtsofre til at lade være med at gå i pressen med deres utilfredshed og i øvrigt påpegede, at han ikke kan genkende pressens beskrivelse af, at der skulle være problemer med politiets håndtering.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her