Debatindlæg afAnna Arendse Thorsen

Forfatter

Kulturelt fylder moderskabet som aldrig før. Politisk er fødende kvinders vilkår til debat. Jeg selv og andre psykisk sårbare kvinder er ved at blive mødre. Men hvad gør man, når kroppen må bøde for sindets defekter?

Forfatter: Jeg prøver ikke at græde over spildt modermælk

Lyt til artiklen

Jeg græd hos min læge i dag. Hun kaldte det at vande høns og hentede mig to papirservietter. Mine briller dukkede. Hun sagde, det var okay, at jeg tog mundbindet af, og kørte 2 meter baglæns på sin kontorstol. Hun var sød. Det var rart at kunne smile til hende gennem tårerne. Selv i sorgen har jeg altid et øje på mig selv. Jeg vil gerne være høflig. Jeg vil gerne have, at lægerne på svangreambulatoriet skal kunne lide mig. Jeg føler mig stadig heldig over at have noget at gøre dér.

Lægen sagde, at der er flere fordele ved flaske. Søvnen for eksempel. Mit sind kræver – ud over antipsykotisk og antidepressiv medicin – søvn. Den er en afgørende for mit helbred. Min kæreste kan tage vores datter om natten, vi kan skiftes. Han kan være med fra starten, hun kan die ved hans nøgne bryst.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her