0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forfatter: Jeg prøver ikke at græde over spildt modermælk

Kulturelt fylder moderskabet som aldrig før. Politisk er fødende kvinders vilkår til debat. Jeg selv og andre psykisk sårbare kvinder er ved at blive mødre. Men hvad gør man, når kroppen må bøde for sindets defekter?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Arkivtegning: Claus Nørregaard/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg græd hos min læge i dag. Hun kaldte det at vande høns og hentede mig to papirservietter. Mine briller dukkede. Hun sagde, det var okay, at jeg tog mundbindet af, og kørte 2 meter baglæns på sin kontorstol. Hun var sød. Det var rart at kunne smile til hende gennem tårerne. Selv i sorgen har jeg altid et øje på mig selv. Jeg vil gerne være høflig. Jeg vil gerne have, at lægerne på svangreambulatoriet skal kunne lide mig. Jeg føler mig stadig heldig over at have noget at gøre dér.

Lægen sagde, at der er flere fordele ved flaske. Søvnen for eksempel. Mit sind kræver – ud over antipsykotisk og antidepressiv medicin – søvn. Den er en afgørende for mit helbred. Min kæreste kan tage vores datter om natten, vi kan skiftes. Han kan være med fra starten, hun kan die ved hans nøgne bryst.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage